Lieve Sander

Door Eguna op maandag 13 september 2010 22:49 - Reacties (77)
Categorie: Computers, Views: 6.925

Stop er toch mee. Het begint al meer op pure hostiliteit cq. leedvermaak te lijken maar terug kijkend naar hoe dat tot stand is gekomen is het jammer dat het werkelijke bericht niet meer goed over kan komen.

Zoals pas iemand al mooi schreef over de claustrofoob die tijdens zijn tiener jaren beseft dat tunnelbouw niks voor hem is en de chronische bibberkont ook maar beter geen chirurg kan worden moet inmiddels toch ook over komen dat werkelijk niemand zit te wachten op tooltjes en programmaatjes gebaseerd op het .PRET framework die op een tenenkrommende manier keer op keer het wiel opnieuw uitvinden.

Grootheidswaan

Ik heb ook een periode gehad waarin onophoudelijk verschillende grote websites en bedrijven afgemaakt zouden worden door mijn ijzersterke kennis en inzicht, maar wat ben ik blij dat ik daar mee gestopt ben.

Eerlijk waar, als de visie voor grondbrekende killer applicaties mist (niks mis mee), accepteer het en zoek een andere richting, steek tijd in het leren over het in elkaar zetten van écht bruikbare en slimme user interfaces, daarbij nog de best practices voor applicatie en database ontwerp en boem, onderweg naar .NET specialist met alle kennis en herkenning die daar bij hoort. Spendeer de extra tijd toch nuttig en je kan ontzettend ver komen, werkend in een team waar jij keurig de visie van andere mensen die lang niet zo goed kunnen programmeren in elkaar zet en weg loopt met handenvol geld.

Volgende: Seriouze thread! 01-'12 Seriouze thread!
Volgende: Styling win- en webforms 06-'09 Styling win- en webforms

Reacties


Door Tweakers user temp00, maandag 13 september 2010 22:53

Waar gaat dit in godsnaam over man? :?

Door Tweakers user Phyxion, maandag 13 september 2010 22:56

Ik gok sanderev66?

Door Tweakers user Hoite, maandag 13 september 2010 22:57

Wie is Sander?

Ah, nu snap ik het.

[Reactie gewijzigd op maandag 13 september 2010 22:59]


Door Tweakers user Grvy, maandag 13 september 2010 22:58

Het punt is niet wat Sander maakt of dergelijke.
Het gaat de meeste mensen er gewoon om hoe die gast met kritiek omgaat. Ik bedoel komop zeg. Als ik zo tegen mijn collega's doe als ze opbouwende kritiek hebben over mijn netwerkstructuur dan word ik gewoon op straat gezet met als commentaar "je bent geen 12 meer"

Door Tweakers user CodeCaster, maandag 13 september 2010 23:00

Amen. Vooral dit deed het hem bij mij:
En omdat jullie je niet weten te gedragen, zijn vanaf vandaag geen reacties mogelijk op MicroSE Software.

Door Tweakers user Ahrnuld, maandag 13 september 2010 23:03

/Rant on

Wat Sander publiceert op zijn blog is zijn zaak. Als het niet door de beugel kan haalt een moderator het wel weg.

Misschien voel je jezelf er beter door dat jij hem probeert te vertellen hoe het moet maar ik heb Sander's blogposts doorgelezen en het enige wat me bij het lezen van de reacties steeds weer opvalt is dat:

a) Mensen kritiek geven op een niet al te subtiele manier
b) Sander niet goed om kan gaan met die kritiek

Dit helpt niet. Goed omgaan met kritiek leer je niet door het krijgen van kritiek, dat is iets dat je heel bewust moet leren. Ik kan het iedereen aanraden, maar kan me ook voorstellen dat niet iedereen daarin geïnteresseerd is.

Ik denk overigens dat hij datgene wat jij voorstelt tijdens zijn dagelijkse werk al doet en dat hij zijn vaardigheden echt wel ontwikkelt.

Kort samengevat over alle ´Sander´ posts: Iemands zelfvertrouwen weghalen met een constante stroom van botte kritieken, hoe goed bedoeld ook, zorgt er niet voor dat iemand vooruit komt in het leven maar houdt hem/haar eerder tegen.

/Rant off

[Reactie gewijzigd op maandag 13 september 2010 23:05]


Door Tweakers user Sgreehder, maandag 13 september 2010 23:03

Een vrij kansloze missie; de jongen is, wat, 26-27?

.PRET framework; die houden we erin ;-)

Door Tweakers user sanderev66, maandag 13 september 2010 23:10

Wat een eer dat je een blogpost aan mij wil wijden :+ Dank.

Door Tweakers user Rob, maandag 13 september 2010 23:12

Dat ie programmeert: laat 'm lekker zijn gang gaan!

Maar inderdaad hoe hij met opbouwende kritiek omgaat = sad trombone

Door Tweakers user Afvalzak, maandag 13 september 2010 23:13

Pff, hij gaat misschien om met kritiek als een 12 jarige maar ik vind dit meer iets voor 8 jarige.

Ik vind jou stom *pluh* }:O

Door Tweakers user CodeCaster, maandag 13 september 2010 23:15

BerendBoon schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:03:
Dit helpt niet. Goed omgaan met kritiek leer je niet door het krijgen van kritiek, dat is iets dat je heel bewust moet leren. Ik kan het iedereen aanraden, maar kan me ook voorstellen dat niet iedereen daarin geïnteresseerd is.
Leren omgaan met wat dan ook doe je door ermee geconfronteerd te worden. Op de pot kakken leer je niet door keer op keer je luier vol te schijten, maar de lappen moeten eens van je reet worden getrokken waarna je op de pot geplant dient te worden.

Deze door Sander zelf gevouwen luier weigert hij echter af te doen, op het moment dat een willekeurig iemand ook maar aan de veiligheidsspeld durft te tornen rent hij weg. Tot daar aan toe prima, no harm done. Maar een week later staat hij weer op z'n dikke babybeentjes voor je neus te wiegen. Met dezelfde luier nog om. En stinken dat 't doet!
Kort samengevat over alle ´Sander´ posts: Iemands zelfvertrouwen weghalen met een constante stroom van botte kritieken, hoe goed bedoeld ook, zorgt er niet voor dat iemand vooruit komt in het leven maar houdt hem/haar eerder tegen.
Er is door tientallen personen meermalen geprobeerd geduldig uit te leggen wat hij niet goed doet. Ik neem mijn eigen weddenschap nu niet aan, maar ik durf te wedden dat ik zo tien blogitems vol kan lullen over het programmeren van een rekenmachine, en dat het nog lezers trekt ook. Het is maar net hoe je het brengt.

Daarnaast ben ik bang dat je diverse verwijderde postings, tegenblogs en discussies hebt gemist.

[Reactie gewijzigd op maandag 13 september 2010 23:23]


Door Tweakers user kipusoep, maandag 13 september 2010 23:25

CodeCaster schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:15:
[...]

Leren omgaan met wat dan ook doe je door ermee geconfronteerd te worden. Op de pot kakken leer je niet door keer op keer je luier vol te schijten, maar de lappen moeten eens van je reet worden getrokken waarna je op de pot geplant dient te worden.

Deze door Sander zelf gevouwen luier weigert hij echter af te doen, op het moment dat een willekeurig iemand ook maar aan de veiligheidsspeld durft te tornen rent hij weg. Tot daar aan toe prima, no harm done. Maar een week later staat hij weer op z'n dikke babybeentjes voor je neus te wiegen. Met dezelfde luier nog om. En stinken dat 't doet!

[...]

Er is door tientallen personen meermalen geprobeerd geduldig uit te leggen wat hij niet goed doet. Ik neem mijn eigen weddenschap nu niet aan, maar ik durf te wedden dat ik zo tien blogitems vol kan lullen over het programmeren van een rekenmachine, en dat het nog lezers trekt ook. Het is maar net hoe je het brengt.

Daarnaast ben ik bang dat je diverse verwijderde postings, tegenblogs en discussies hebt gemist.
Perfect geformuleerd wat vele anderen hier ook denken mijns inziens!
Hele dikke vette +1!

[Reactie gewijzigd op maandag 13 september 2010 23:25]


Door Tweakers user Neverwinterx, maandag 13 september 2010 23:27

Ik vind het werkelijk hilarisch dat hij volhoudt en blijft zijn dingen posten en dat dit jullie dit zo frustreert: jullie zijn zo gewend op got dat iedereen in jullie elitaire hokjes moet passen. En jullie maar huilen. Alleen al daarom is het geweldig wat hij doet :D

Door tim, maandag 13 september 2010 23:33

@CodeCaster:

Leren omgaan met critiek gelijkstellen aan zindelijk worden. }:O

"Maar een week later staat hij weer op z'n dikke babybeentjes voor je neus te wiegen."
één zinnetje in de tweakblog tracker :/

Voor de rest kent iedereen het gebeuren nou wel, en nu nog steeds blijven mensen proberen het "goede" te doen door "opbouwende kritiek" te geven. Hij heeft er geen zin in, en aan jullie frustratie te horen jullie ook niet.

Of ben ik een slechte programmeur als ik niet het internet afstruin, opzoek naar code/programmeurs die verbeterd kan/kunnen worden?

Door Tweakers user Ahrnuld, maandag 13 september 2010 23:40

CodeCaster schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:15:
Leren omgaan met wat dan ook doe je door ermee geconfronteerd te worden. Op de pot kakken leer je niet door keer op keer je luier vol te schijten, maar de lappen moeten eens van je reet worden getrokken waarna je op de pot geplant dient te worden.
Was het maar waar. Meestal resulteert het vaak horen van kritiek erin dat de kritiek het ene oor ingaat, er op de autopiloot een weerwoord wordt geuit, en vervolgens weer het andere oor uitgaat.

Met de meeste kritiek wordt helemaal niets gedaan, zelfs als de criticus denkt het heel redelijk te formuleren! Vaak voelt het namelijk alleen maar als een stomp in de maag of simpelweg een afwijzing van de bekritiseerde, de inhoud doet er dan (helaas) niet meer toe.
CodeCaster schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:15:
Daarnaast ben ik bang dat je diverse verwijderde postings, tegenblogs en discussies hebt gemist.
Dat is waar, eigenlijk interesseert het me ook niet zo en had ik dat eerdere bericht misschien niet moeten plaatsen.

[Reactie gewijzigd op maandag 13 september 2010 23:40]


Door Tweakers user Crim, dinsdag 14 september 2010 00:17

Neverwinterx schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:27:
Ik vind het werkelijk hilarisch dat hij volhoudt en blijft zijn dingen posten en dat dit jullie dit zo frustreert: jullie zijn zo gewend op got dat iedereen in jullie elitaire hokjes moet passen. En jullie maar huilen. Alleen al daarom is het geweldig wat hij doet :D
Precies ja :+

Door Tweakers user Dirkweggeman, dinsdag 14 september 2010 00:40

Ook ik heb veel gemist aan de discussie, maar heb er wel wat van meegekregen...

Er wordt hier gepraat over kritiek en of iemand dat aan kan of niet...
Naar mijn mening is kritiek een beoordeling, en dat leidt dus vaak tot een negatieve reactie van de ontvanger van die kritiek, zeker als die negatief is...(kritiek is vanuit nature van het woord negatief)

In tegenstelling tot kritiek bestaat er iets als feedback...volgens de definitie wordt dit positief opbouwend gegeven en is het de ontvanger van de feedback vrij om er iets mee te doen of niet...(vele cursussen voor coaching en feedback noemen feedback dan ook een kadootje wat de ontvanger mag uitpakken of niet)

Volgens mij vraagt Sander altijd feedback, maar ontvangt hij veelal kritiek...
Vraag me dan ook af waarom mensen het nodig vinden om kritiek te geven ipv feedback...Let wel...feedback wordt positief gebracht en gaat uit van de gever zelf en begint dus vaak met ik vind...

op die manier wordt feedback ook beter ontvangen dan kritiek...

want laten we eerlijk zijn... de meeste mensen hebben moeite met kritiek...Ik dus ook...alhoewel ik feedback een stuk beter kan ontvangen...

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 september 2010 00:42]


Door Tweakers user kipusoep, dinsdag 14 september 2010 00:52

Dirkweggeman schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:40:
[...]
Volgens mij vraagt Sander altijd feedback, maar ontvangt hij veelal kritiek...
Vraag me dan ook af waarom mensen het nodig vinden om kritiek te geven ipv feedback...Let wel...feedback wordt positief gebracht en gaat uit van de gever zelf en begint dus vaak met ik vind...
[...]
Volgens mij krijgt Sander juist feedback en zit er af en toe kritiek tussen...

Door Tweakers user Dirkweggeman, dinsdag 14 september 2010 00:55

als ik in de
kipusoep schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:52:
[...]

Volgens mij krijgt Sander juist feedback en zit er af en toe kritiek tussen...
als ik in de laatste post kijkt, moet ik het toch kritiek noemen...er worden geen meningen meer gegeven, maar dingen worden als waarheid gepresenteerd...

Maar de grens tussen feedback en kritiek is zeer poly interpretabel en individueel, dus is moeilijk te beoordelen...

Door Tweakers user Dirkweggeman, dinsdag 14 september 2010 01:02

kipusoep schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:52:
[...]

Volgens mij krijgt Sander juist feedback en zit er af en toe kritiek tussen...
Nog even de reacties doorgelezen op Sander zijn laatste post...

met alle respect...kan dat geen feedback noemen...mensen poneren hun bugs en defects alsof ze de wijsheid in pacht hebben...

Die mensen kunnen wel gelijk hebben, maar is naar mijn mening niet de manier waarop je dat soort dingen communiceert...

hij wordt gewezen op fouten...dat vinden mensen nooit leuk....je kan zoiets ook inpakken als tip...kom het veel beter over en is de ontvanger ook veel meer geneigd om er iets mee te doen...

Door Tweakers user Rhapsody, dinsdag 14 september 2010 07:49

Dirkweggeman schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 01:02:
[...]
Nog even de reacties doorgelezen op Sander zijn laatste post...

met alle respect...kan dat geen feedback noemen...mensen poneren hun bugs en defects alsof ze de wijsheid in pacht hebben...

Die mensen kunnen wel gelijk hebben, maar is naar mijn mening niet de manier waarop je dat soort dingen communiceert...

hij wordt gewezen op fouten...dat vinden mensen nooit leuk....je kan zoiets ook inpakken als tip...kom het veel beter over en is de ontvanger ook veel meer geneigd om er iets mee te doen...
Lees nog eens wat meer van de reacties, want dat is wel degelijk geprobeerd. Verschillende tweakers gaven hem advies en dat begon zo goed als altijd op een vriendelijke en nette manier. Maar Sander denkt boven de rest te staan.

In zijn laatste post (met reacties) postte iemand bugs, vervolgens kreeg hij commentaar dat het in het verkeerde topic stond... a) boeit dat toch niet eens? b) je weet niet of hij die oudere 'topics/posts' nog leest en c) waarschijnlijk staat de reactiemogelijkheid al uit bij de oudere 'topcis/posts'.

Men heeft, zeker in het begin, veel feedback gegeven, maar Sander heeft die feedback elke keer weten om te zetten in kritiek. Ten onrechte dus.

Door Tweakers user i-chat, dinsdag 14 september 2010 08:46

BerendBoon schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:03:
/Rant on

Wat Sander publiceert op zijn blog is zijn zaak. Als het niet door de beugel kan haalt een moderator het wel weg.

Misschien voel je jezelf er beter door dat jij hem probeert te vertellen hoe het moet maar ik heb Sander's blogposts doorgelezen en het enige wat me bij het lezen van de reacties steeds weer opvalt is dat:

a) Mensen kritiek geven op een niet al te subtiele manier
b) Sander niet goed om kan gaan met die kritiek

Dit helpt niet. Goed omgaan met kritiek leer je niet door het krijgen van kritiek, dat is iets dat je heel bewust moet leren. Ik kan het iedereen aanraden, maar kan me ook voorstellen dat niet iedereen daarin geïnteresseerd is.

Ik denk overigens dat hij datgene wat jij voorstelt tijdens zijn dagelijkse werk al doet en dat hij zijn vaardigheden echt wel ontwikkelt.

Kort samengevat over alle ´Sander´ posts: Iemands zelfvertrouwen weghalen met een constante stroom van botte kritieken, hoe goed bedoeld ook, zorgt er niet voor dat iemand vooruit komt in het leven maar houdt hem/haar eerder tegen.

/Rant off
Ik waardeer het in mensen als ze zo reageren als jij doet ECHT waar maar ik kan er toch niet onderuit wat kanttekeningen te plaatsen.
er zijn op tnet behoorlijk wat mensen die al gevraagt hebben om betere mogelijkheden de 'tracker' beter te kunnen aanpassen. zodat ze blogs van 'oninteressante' aard uit het lijstje kunne weren.

het probleem is dat dit niet wordt gedaan omdat de crew andere meningen heeft dan de comunity, - ik denk dan ook dat juist sander last heeft van die ergernis, wie wil er nu lezen over <insert sanders progsels> als je ook had kunnen lezen over een WIP (stony3k) de ubuntu <nummmer zoveel> posts van thomashuxley, of een van al die leuke en/of interessante posts die andere tweakers. dit samen met het pretentuese gedrag van dit mannetje zorgt er voor dat het gewoon niet goed komt.

wat mij betreft is sander gewoon het zoveelste 15 jargige kind, en aan z'n tools te zien zou ik hem bijna voor leugenaar uitmaken als ie zegt 'professioneel' te programmeren.

ik ken wat jongens die als hobby programmeur op hun 15e al aanzienlijk beter om gingen met in hun tijd .net 1.0, en de kritiek die ze erop kregen als ze iets onwerkbaars hadden gebouwd of als er andere problemen waren. maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat gasten zoals sander tegen zichzelf en tegen de community zouden moeten worden beschermd door een filter, of desnoods auto-censuur.

laten we wel wezen de tweakers.net community is niet de zachtzinnigste of sociaalste op het net. wat de kans op een faalreactie op een van sanders talloze (want dat zijn het er inmiddels) posts alleen maar vergroot.

Door Tweakers user Kerberos84, dinsdag 14 september 2010 08:56

Wel grappig dat jullie er zo tegen in gaan. Ik heb geen boodschap aan Sanders tools, ze interesseren mij niet, en ik gebruik ze dan ook niet. Toch lees ik zn blogs vaak, gewoon om te zien of ik nieuwe manieren kan vinden om iemand de grond in te boren... Neen, just kidding, ik vind als Sander zijn dingen wil ontwikkelen, hij dit moet doen, en ok, soms zit er wel een opbouwende kritiek in, maar veelal zijn het reacties zoals deze blog, subtiel op mooie manier verwoorde trashtalk, en nog meer non-subtiele trashtalk... Dat Sander zich dikwijls op erg agressieve manier "verdedigd" is iets waar ik hem in versta (niet dat ik t zo zou doen), maar in t verre verleden was ie softer, en werd ie ook al getrashed...

Interesseert t je niet wat Sander doet, lees het dan niet, of reageer er dan niet op, maar nu is het een sport geworden dat als er een nieuwe post is van hem, je zo snel mogelijk zoveel mogelijk kritiek moet geven. En dat hoeft niet eens over zijn software te gaan. Daarom ga ik ook akkoord met
Neverwinterx schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:27:
Ik vind het werkelijk hilarisch dat hij volhoudt en blijft zijn dingen posten en dat dit jullie dit zo frustreert: jullie zijn zo gewend op got dat iedereen in jullie elitaire hokjes moet passen. En jullie maar huilen. Alleen al daarom is het geweldig wat hij doet :D

Door Tweakers user ChojinZ, dinsdag 14 september 2010 08:59

Neverwinterx schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:27:
Ik vind het werkelijk hilarisch dat hij volhoudt en blijft zijn dingen posten en dat dit jullie dit zo frustreert: jullie zijn zo gewend op got dat iedereen in jullie elitaire hokjes moet passen. En jullie maar huilen. Alleen al daarom is het geweldig wat hij doet :D
Mee eensch!

Sander mag dan wel wat eigenaardigheden hebben maar de manier waarop mensen op heb reageren/hem te corrigeren is vele malen triester...

Ergens hoop ik ook dat Sander gewoon een troll is. ZOu wel cool zijn als hij zoveel mensen op de kast krijgt met zulke blogjes... :+

Door japo, dinsdag 14 september 2010 09:04

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat microse een ziekte is :')
Spreek het maar is in één keer uit :+

Door Tweakers user r-vos, dinsdag 14 september 2010 09:05

Whaha +1!
I lolled.

Door Tweakers user ScytheNL, dinsdag 14 september 2010 09:11

*zucht*

Alweer een "Sander, kap er nou eens mee" verzoek blog.
Hoezeer mensen Sander een klein kind vinden door de manier waarop hij met kritiek (tegenwoordig is het meer bashing, ten dele door Sander zelf) omgaat vind ik dat de mensen die er apart een blog voor aan maken of de extra lengte gaan om maar wéér eens een kritiekje te uiten nog vele malen een kleiner kind zijn.

Hou er over op, laat het dood gaan, reageer niet,
if (interest) = false
/ignore = true

Je hebt het geprobeerd de jongen wat bij te brengen maar hij wil niet luisteren
Hij wil geen goed bedoelde tips/kritiek/feedback hoezeer hij er eigenlijk gewoon letterlijk om vraagt. Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen...Wat dat betreft zijn er reageerders die het na 20 keer nog niet hebben geleerd. Dat maakt jullie ten minste net zo erg, zo niet erger dan Sander z'n updates zelf.

"Stop met die eindeloze updates en leer programmeren!"
Maakt daar maar van; "Stop met die eindeloze reacties en leer negeren!"

Pak dit maar op als goed bedoelde kritiek.

Door Tweakers user Rowdy.nl, dinsdag 14 september 2010 09:16

Ik heb veel van de comments en posts en blogs gelezen, en persoonlijk vind ik dit een stuk interessanter dan de gemiddelde soap. Luiers, CodeCaster... _/-\o_ :')
Rhapsody schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 07:49:
[...]
Men heeft, zeker in het begin, veel feedback gegeven, maar Sander heeft die feedback elke keer weten om te zetten in kritiek. Ten onrechte dus.
Niet iedereen herkent feedback als zodanig, zeker niet als je niet weet hoe ermee om te gaan.

Ja, de meeste posts hier hebben een kern van waarheid. Persoonlijk vind ik het alleen jammer dan dat men niet gewoon gestopt is met het geven van feedback en begonnen is met het geven van kritiek.

Het is inmiddels duidelijk dat Sander niet weet hoe hij om moet gaan met kritiek. Lees dan gewoon z'n blogs niet, hoef je ook geen kritiek te geven.
Neverwinterx schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:27:
Ik vind het werkelijk hilarisch dat hij volhoudt en blijft zijn dingen posten en dat dit jullie dit zo frustreert: jullie zijn zo gewend op got dat iedereen in jullie elitaire hokjes moet passen. En jullie maar huilen. Alleen al daarom is het geweldig wat hij doet :D
So true. Daarom wil ik bijna mijn laatste woorden terugnemen mbt lzen en kritiek geven. En respect voor 'm dattie gewoon blijft volhouden.

@i-chat; volgens mij heeft wiethoofd alreeds een post gemaakt hoe je bepaalde blogposts kunt filteren... :)

Door Tweakers user Knutselwout, dinsdag 14 september 2010 09:46

Rowdy.nl hierboven slaat de spijker op zijn kop; "persoonlijk vind ik dit een stuk interessanter dan de gemiddelde soap"

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar mijn hart begint sneller te kloppen als er een nieuwe blog over microse verschijnt (lol idd het leest als een ziekte). Enkel en alleen om de reacties, frustraties, kritiek, sarcasme en met als hoogtepunt de posts van sander zelf. Ik geef toe dat ik soms het vuur opstook en gniffelend van leedvermaak toekijk als ik gelijk krijg van anderen en sander "toehapt". Het is een verslaving aan het worden en vanuit de anonimiteit van het internet heel makkelijk in stand te houden. Je moet natuurlijk wel weten bij wie je je dit kunt verooloven maar sander is zo een ontzettend makkelijke prooi dat ik het niet kan laten.

Tweakers presents: MicroSE(x) and the City

edit: typo

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 september 2010 09:52]


Door Tweakers user CodeCaster, dinsdag 14 september 2010 10:00

kipusoep schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:25:
[...]

Perfect geformuleerd wat vele anderen hier ook denken mijns inziens!
Hele dikke vette +1!
Het wordt bij jouw posts ook nooit duidelijk of je het meent hè ;)

@ de rest: volgens mij nemen jullie het leveren van kritiek danwel ffeedback een beetje te serieus.

Eigenlijk is het een win-win-situatie: Sander vindt het leuk om te bloggen over zijn software (en ik zal de laatste zijn om te zeggen dat hij daarmee moet stoppen), een select groepje reaguurders geilt op het afkraken van die blogs (of dat nou terecht is of niet) en weer een groep leest terwijl de tranen hen over de wangen rollen die reacties.

Eigenlijk is er maar één groep verliezers hier: de mensen die niet tegen die reacties kunnen, en daar weer op gaan reageren met "reageer dan niet". Er is een mooi gezegde voor, iets met een hand en eigen boezem.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 september 2010 10:07]


Door Tweakers user RoadRunner84, dinsdag 14 september 2010 10:01

Ik wilde nog een opmerking onder zijn nieuwste post (gmail notify versie 0.0.x.y) zetten met een opmerking over een intuitievere gui, maar dat ging dus niet :/

Ah well, laat die jongen toch lekker knutselen, en zoals altijd bij tweakblogs: als je er nix an vindt, lees het dan niet. Het eeuwig herhalen van argumenten dat hij opnieuw het wiel uitvindt (maar dan (volgens sommigen) minder efficient) heeft helemaal geen constructieve waarde.

Door Tweakers user Rhapsody, dinsdag 14 september 2010 10:01

Rowdy.nl schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:16:Niet iedereen herkent feedback als zodanig, zeker niet als je niet weet hoe ermee om te gaan.

Ja, de meeste posts hier hebben een kern van waarheid. Persoonlijk vind ik het alleen jammer dan dat men niet gewoon gestopt is met het geven van feedback en begonnen is met het geven van kritiek.

Het is inmiddels duidelijk dat Sander niet weet hoe hij om moet gaan met kritiek. Lees dan gewoon z'n blogs niet, hoef je ook geen kritiek te geven.
Nee dat blijkt wel dat hij er niet mee om kan gaan. Ik vind het gewoon super interessant want anderen maken, daar doe ik zelf ook weer ideeen van op. Maar met een beetje inspanning moet het lukken om de MicroSE-rommel te negeren.

@Deathscythehell ik ga proberen me er aan te houden :-)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 september 2010 10:04]


Door Tweakers user Foxhole81, dinsdag 14 september 2010 10:07

Zo dan.. Hij laat zich wel erg kennen. Binnen 6 reacties staat een blogitem op slot. Hij deet het erom en het is hem nog gelukt ook.
met alle respect...kan dat geen feedback noemen...mensen poneren hun bugs en defects alsof ze de wijsheid in pacht hebben...
Wijsheid in pacht hebben? huh? Wacht even.... ik probeer de software van Sander uit zodat ik een eerlijke en oprechte mening kan vormen. Zoals eerder aangegeven kon ik die bugs niet kwijt in andere blogposts want die waren al gesloten wegens het gejammer. Omdat ik net een nieuw gmail accountje had aangemaakt leek me het meest voor de hand liggend dat ik de GMail notifier uitprobeerde.

Anyhoe.. je probeert software uit en je krijgt het (te) snel stuk. Toegegeven, ik ben tester en ik doe het er om. Zojuist dan ook maar gelijk de nieuwste versie van Sander uitgeprobeerd en die krijg ik ook snel stuk. Zo snel stuk dat het bij mij geen vertrouwen geeft. Je mag het van mij Alpha, Beta of Gamma noemen maar als ik zogenaamd onderdeel ben van de community verwacht ik dat de programmeur iets meer moeite heeft gestoken in zijn werk. Ow... dat mag ik niet zeggen he? Dat is kritiek?

Anyhoe2, Sander veel plezier met je meuk.

Door Tweakers user Wortelsoep, dinsdag 14 september 2010 10:08

Neverwinterx schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:27:
Ik vind het werkelijk hilarisch dat hij volhoudt en blijft zijn dingen posten en dat dit jullie dit zo frustreert: jullie zijn zo gewend op got dat iedereen in jullie elitaire hokjes moet passen. En jullie maar huilen. Alleen al daarom is het geweldig wat hij doet :D
QFT, Sander, keep it going!

Door Tweakers user Packardhell, dinsdag 14 september 2010 10:08

Laat die jongen toch gewoon zijn tooltjes schrijven. En dat hij niet met kritiek zou kunnen omgaan; who gives a f*ck! Het zou je niet moeten interesseren en als dat wel het geval is dan is het wellicht tijd om meer te focussen op jezelf ipv Sander.

Door Tweakers user swartzkip, dinsdag 14 september 2010 10:09

heb de laatste reacties even gelezen, en sommige zijn niet heel subtiel, echter schiet sander wel ALTIJD ind e verdediging, wllicht beter dat de reacties uit staan, dan heeft ie tenminste altijd gelijk.

Door Tweakers user Apache, dinsdag 14 september 2010 10:31

Zolang hij niet dagelijks meer post (liefst max 1x per week) laat hem dan gewoon inbeelden dat hij een uber13373 programmeur is. Toen we klein waren speelden we allemaal wel een winkeltje of huisje...

Het is op zich nog wel bewonderenswaardig dat hij zo ver geraakt zonder iets van relevante opleiding te krijgen is het nog wel ok. Maar een goeie tool krijgt automatisch wel gebruikers, ik denk dat hij er niet zoveel gedoe rond moet maken.

Als hij dit later als job wil doen zal hij sowieso nog wel van mentaliteit moeten veranderen en toch ook idd nog wel zijn 80's design skills wat opschroeven.

Door Tweakers user In Search of Sunrise, dinsdag 14 september 2010 10:43

kipusoep schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:52:
[...]

Volgens mij krijgt Sander juist feedback en zit er af en toe kritiek tussen...
Maak van af en toe maar constant, want dat is wat er gebeurd.
Bij elke post die Sander over zijn projecten doet zijn er altijd wel weer diezelfde figuren die het nodig vinden de boel af te kraken. Dat is geen feedback geven, maar op de man spelen.
Ook denken sommigen het beter te weten en vinden het nodig om even te vertellen wat hij moet doen en dat het zo moet en niet anders. Van die betweters. Ik heb eigenlijk nog geen echte goede feedback gezien bij zijn blogposts. Of men weet het beter of het is puur flamen. Echt nuttige tips krijgt hij niet. Hij mag niet vasthouden aan zijn eigen stramien, want dan deugt hij niet. Ik meende me ook te herinneren dat hij al eens geswitcht was van programmeertaal.

Door Tweakers user Punkie, dinsdag 14 september 2010 12:06

Probeersels, mislukkingen, kritiek, .. komen voor in een leerproces. Dat komt dus wel eens voor als iemand probeert iets nuttig te doen, zichzelf te overstijgen, hoe ineffectief ook (volgens sommigen).

Deze blogpost hoort daar niet bij. Het leert niemand iets, ook jezelf niet. Onder het mom van goede raad te geven waarvan je al op voorhand hebt gezegd dat ze toch niet aankomt (waarom doe je het dan?), ben je enkel bezig anderen te kleineren.

Deze argumenten brengen mij tot de suggestie: voor je iets schrijft, definieer eerst wat je wilt bereiken en waarop je dat wilt bewerkstelligen. Pas daarop deze eigen blogpost toe en beslis dan of het wel nuttig is.

Door Tweakers user ChojinZ, dinsdag 14 september 2010 12:25

Punkie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:06:
Probeersels, mislukkingen, kritiek, .. komen voor in een leerproces. Dat komt dus wel eens voor als iemand probeert iets nuttig te doen, zichzelf te overstijgen, hoe ineffectief ook (volgens sommigen).

Deze blogpost hoort daar niet bij. Het leert niemand iets, ook jezelf niet. Onder het mom van goede raad te geven waarvan je al op voorhand hebt gezegd dat ze toch niet aankomt (waarom doe je het dan?), ben je enkel bezig anderen te kleineren.

Deze argumenten brengen mij tot de suggestie: voor je iets schrijft, definieer eerst wat je wilt bereiken en waarop je dat wilt bewerkstelligen. Pas daarop deze eigen blogpost toe en beslis dan of het wel nuttig is.
Dit blog is geschreven enkel en alleen om de status binnen de GoT community te verhogen.
De blogger hoopt dat zijn aanzien stijgt wanneer hij op andere mensen afgeeft.
Niets meer, niets minder.

Voor de rest dient dit blogje, zoals je zelf al zei, geen ander doel...

Door Tweakers user Knutselwout, dinsdag 14 september 2010 12:36

Dit blogje dient er voor om de microse-soap in stand te houden. Aan de hoeveelheid reacties te zien is er wel degelijk vraag naar. Wanneer sander het posten weer mogelijk maakt in de toekomst dan gaan we daar vrolijk verder.

Door Tweakers user rodie83, dinsdag 14 september 2010 12:37

Foxhole81 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:07:
Zo dan.. Hij laat zich wel erg kennen. Binnen 6 reacties staat een blogitem op slot. Hij deet het erom en het is hem nog gelukt ook.


[...]

Wijsheid in pacht hebben? huh? Wacht even.... ik probeer de software van Sander uit zodat ik een eerlijke en oprechte mening kan vormen. Zoals eerder aangegeven kon ik die bugs niet kwijt in andere blogposts want die waren al gesloten wegens het gejammer. Omdat ik net een nieuw gmail accountje had aangemaakt leek me het meest voor de hand liggend dat ik de GMail notifier uitprobeerde.

Anyhoe.. je probeert software uit en je krijgt het (te) snel stuk. Toegegeven, ik ben tester en ik doe het er om. Zojuist dan ook maar gelijk de nieuwste versie van Sander uitgeprobeerd en die krijg ik ook snel stuk. Zo snel stuk dat het bij mij geen vertrouwen geeft. Je mag het van mij Alpha, Beta of Gamma noemen maar als ik zogenaamd onderdeel ben van de community verwacht ik dat de programmeur iets meer moeite heeft gestoken in zijn werk. Ow... dat mag ik niet zeggen he? Dat is kritiek?

Anyhoe2, Sander veel plezier met je meuk.
Dat je het kapot krijgt is nog niet eens zo het punt, de bijna infantiele manier waarop ie zichzelf professioneel probeert voor te doen met z'n waardeloze "merknaam", versienummers en "changelogs" is natuurlijk het grote probleem.

Als ie nou had gepost:
"Ik heb onlangs weer eens geknutseld aan mijn tooltje zo-en-zo, ik heb dit aangepast. Vind het handig voor eigen gebruik, hier kan je het vinden, als je het zou willen uitproberen graag en als jullie bugs vinden, laat het alsjeblieft weten."
Dan had iedereen er gewoon vrede mee gehad. Maarja, de beste jongen communiceert gewoon als een drol. Zelf vind hij van niet. Nou, dat mag hij vinden. Tis ook zijn blog. Overigens is dat ook z'n (enige) verdedigingslijn als het weer eens de verkeerde kant op gaat in z'n blogs. En dat maakt het zo waanzinnig aantrekkelijk om het vuurtje op te stoken.

Anyway, Sander, je bent een drol van een vent, verschrikkelijk naïef, maar als je denkt zo je dingen te moeten doen, dan meen ik oprecht dat ik je succes ermee wens. Toedeloe!

Door Tweakers user Blokker_1999, dinsdag 14 september 2010 13:25

* Blokker_1999 votes for a filter

Niet specifiek voor Sander, maar er zijn de laatste tijd meerdere bloggers die langs de ene kant zeer regelmatig posten en dat mij langs de andere kant echt niet boeit. Een filter voor de tweakblogs tracker zou ideaal zijn. De mensen die blogposts van anderen liever negeren zullen ze zo nooit meer zien.

Door Tweakers user ChojinZ, dinsdag 14 september 2010 13:32

Knutselwout schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:36:
Dit blogje dient er voor om de microse-soap in stand te houden. Aan de hoeveelheid reacties te zien is er wel degelijk vraag naar. Wanneer sander het posten weer mogelijk maakt in de toekomst dan gaan we daar vrolijk verder.
Ja, leuk! Laten we met ze'n alle het Sander bashen in leven houden! Zo geven we ons nutteloze en niets veelzeggende leventje toch nog invulling! :O
rodie83 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:37:
[...]


Dan had iedereen er gewoon vrede mee gehad. Maarja, de beste jongen communiceert gewoon als een drol. Zelf vind hij van niet. Nou, dat mag hij vinden. Tis ook zijn blog. Overigens is dat ook z'n (enige) verdedigingslijn als het weer eens de verkeerde kant op gaat in z'n blogs. En dat maakt het zo waanzinnig aantrekkelijk om het vuurtje op te stoken.
Het grote probleem? en waarom is dit een probleem? Omdat JIJ je er aan stoort?
En wie ben jij dan wel? 8)7

Door Tweakers user ameesters, dinsdag 14 september 2010 14:10

ik vind dit echt totaal nergens op slaan, ik snap niet dat jullie deze jongen zo belachelijk proberen te maken op internet, wie zijn hier nou de kleuters? je kan het toch ook gewoon negeren wat die jongen doet als het je niet aan staat? wordt eens zelf volwassen voordat je andere mensen voor baby gaat uitmaken! sterker nog, ik hoop dat tweakers zelf hierover actie gaat ondernemen door deze blog te sluiten en jouw een ban te geven!

IK doe in ieder geval even de moeite om een moderator in te roepen, even plagen is altijd leuk, maar dit begint gewoon pesten te worden, jezelf proberen beter te voelen dan een ander, ik weet het niet maar het zal wel iets met je opvoeding te maken hebben dat je dit soort dingen doet!

Voor iedereen die dit ook niet meer normaal vind, raporteer dit bij tweakers a.u.b


Door Tweakers user rodie83, dinsdag 14 september 2010 14:36

ChojinZ schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:32:
[...]


Ja, leuk! Laten we met ze'n alle het Sander bashen in leven houden! Zo geven we ons nutteloze en niets veelzeggende leventje toch nog invulling! :O


[...]


Het grote probleem? en waarom is dit een probleem? Omdat JIJ je er aan stoort?
En wie ben jij dan wel? 8)7
Ik stoor me nergens aan hoor? Waarschijnlijk doe je m'n post verkeerd interpreteren. Het was meer een analyse van het waarom van de reacties op 't blog van die jongen. Ik ben maar een simpele bloglezer en zou nog niet eens 1 lijn code zonder een bug kunnen programmeren.
ik vind dit echt totaal nergens op slaan, ik snap niet dat jullie deze jongen zo belachelijk proberen te maken op internet, wie zijn hier nou de kleuters? je kan het toch ook gewoon negeren wat die jongen doet als het je niet aan staat? wordt eens zelf volwassen voordat je andere mensen voor baby gaat uitmaken! sterker nog, ik hoop dat tweakers zelf hierover actie gaat ondernemen door deze blog te sluiten en jouw een ban te geven!
Mja. Als je een blog opent en vervolgens reacties toe laat, dan krijg je ook reacties. Actie en reactie natuurlijk. Als blogger initieer je natuurlijk genoeg zelf. En laten we wel wezen, het was heus niet meteen raak op z'n eerste blog. Zoiets groeit en daar deed ie zelf vrolijk aan mee.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 september 2010 14:56]


Door Tweakers user ameesters, dinsdag 14 september 2010 15:43

rodie83 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:36:
[...]


Ik stoor me nergens aan hoor? Waarschijnlijk doe je m'n post verkeerd interpreteren. Het was meer een analyse van het waarom van de reacties op 't blog van die jongen. Ik ben maar een simpele bloglezer en zou nog niet eens 1 lijn code zonder een bug kunnen programmeren.


[...]


Mja. Als je een blog opent en vervolgens reacties toe laat, dan krijg je ook reacties. Actie en reactie natuurlijk. Als blogger initieer je natuurlijk genoeg zelf. En laten we wel wezen, het was heus niet meteen raak op z'n eerste blog. Zoiets groeit en daar deed ie zelf vrolijk aan mee.
Ja laten wou nou eens niet volwassen zijn en gewoon eens vingers gaan wijzen en roepen:"Hij deed het eerst", "Nee hij was het", "Nietuss"
Nog ff en je mama gaat reageren? wel dan haal ik mijn papa erbij hoor!!!

vind je nou zelf niet dat er nu een grens wordt overschreden hier?!?! Ik zal jouw internet leven eens zuur maken, kijken wie er dan nog lacht!

Door Tweakers user Spesh, dinsdag 14 september 2010 15:50

leipepo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:43:
[...]

vind je nou zelf niet dat er nu een grens wordt overschreden hier?!?! Ik zal jouw internet leven eens zuur maken, kijken wie er dan nog lacht!
Dat gaat je niet lukken want een normaal iemand reageert niet zo leuk als Sander. Daarom is Sander de enige die verantwoordelijk is voor deze hele soap. Zonder hem was deze soap er nooit geweest.

Door Tim, dinsdag 14 september 2010 16:17

Wat een onzin, ik vind het eigenlijk best vermakelijk zijn blogs. Zal zijn apps nooit gebruiken maar vind het wel interessant om te volgend.

Daarnaast is het zo dat je het niet hoeft te lezen of aan te klikken, aangezien hij altijd een duidelijk titel meegeeft aan zijn berichten. Het lijkt wel of jullie jaloers zijn gezien de reacties die er geplaatst worden.

Erg kinderachtig jongens!

Door Joe, dinsdag 14 september 2010 16:21

leipepo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:43:
[...]

Ja laten wou nou eens niet volwassen zijn en gewoon eens vingers gaan wijzen en roepen:"Hij deed het eerst", "Nee hij was het", "Nietuss"
Nog ff en je mama gaat reageren? wel dan haal ik mijn papa erbij hoor!!!

vind je nou zelf niet dat er nu een grens wordt overschreden hier?!?! Ik zal jouw internet leven eens zuur maken, kijken wie er dan nog lacht!
lol... grappig dat jij met papa/mama roepen komt. Je post ervoor geef je nog aan dat je er een mod bijhaalt.

Maar mensen, chill toch. Het is the internets maar.

Door Tweakers user ameesters, dinsdag 14 september 2010 16:48

Spesh schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:50:
[...]

Dat gaat je niet lukken want een normaal iemand reageert niet zo leuk als Sander. Daarom is Sander de enige die verantwoordelijk is voor deze hele soap. Zonder hem was deze soap er nooit geweest.
nee inderdaad, al die comments heeft ie ook zelf geschreven zeker!

Door Tweakers user Spesh, dinsdag 14 september 2010 16:50

leipepo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:48:
[...]


nee inderdaad, al die comments heeft ie ook zelf geschreven zeker!
Indirect wel door zijn reacties.

Door Tweakers user ameesters, dinsdag 14 september 2010 16:52

Joe schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:21:
[...]


lol... grappig dat jij met papa/mama roepen komt. Je post ervoor geef je nog aan dat je er een mod bijhaalt.

Maar mensen, chill toch. Het is the internets maar.
Op het internet moet je er wel een beheerder bij halen, aangezien we niet face2face zitten, anders was deze misselijk figuur Eguna allang al toe aan een nieuwe zet tanden!!!

Sander heeft naar mij inziens een poging gedaan om dit te laten stoppen door comments uit te zetten, hier mee geeft hij aan dat hij er genoeg van had, maar om dan zo kinderachtig te gaan doen.

Door Tweakers user CodeCaster, dinsdag 14 september 2010 17:10

@leipepo: er is niks mis met deze blog. Wel met jouw reactie, want je bedreigt iemand.

Door Tweakers user Spesh, dinsdag 14 september 2010 17:21

leipepo is typisch een socialist, overal tegenaan schoppen, trollen, bedreigen onder het mom van opkomen voor de zwakkere en zichzelf daardoor moreel superieur voelen en denken dat de regels niet voor hem gelden.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 september 2010 17:28]


Door Tweakers user ameesters, dinsdag 14 september 2010 18:02

Spesh schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:21:
leipepo is typisch een socialist, overal tegenaan schoppen, trollen, bedreigen onder het mom van opkomen voor de zwakkere en zichzelf daardoor moreel superieur voelen en denken dat de regels niet voor hem gelden.
HAHAHAHA en wat doen jullie bij sander?!?!?!

Lullig he, reflectie!

Door Tweakers user Knutselwout, dinsdag 14 september 2010 19:03

@leipepo: bedankt voor je reactie. Iemand die het zo sterk voor sander meent op te nemen hebben we nog niet gehad. Dit voegt een aangenaam nieuwe wending aan deze soap. Ik wil je hartelijk bedanken voor je bijdrage en nodig je hierbij uit om vooral te blijven reageren. Bijvoorbeeld wat je vind van deze post. Want ik weet dat je jeuk in je vingers krijgt nadat je dit gelezen hebt.

Koooooooooooom maar komma komma komma :9~

Door Tweakers user Forsith, dinsdag 14 september 2010 19:50

@Spesh

Dus jouw definitie van socialisten is:

"overal tegenaan schoppen, trollen, bedreigen onder het mom van opkomen voor de zwakkere en zichzelf daardoor moreel superieur voelen en denken dat de regels niet voor hem gelden."

Dacht toch echt dat dit landje kapot gaat aan die rechtse rukkers van jouw soort...(don't get me started)

Door Tweakers user Spesh, dinsdag 14 september 2010 20:32

leipepo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:02:
[...]


HAHAHAHA en wat doen jullie bij sander?!?!?!
Wie is jullie? Ik wijs hem alleen maar op de zwakke plekken in zijn programma. :+ Verder wil ik je net als Knutselwout bedanken voor de vermakelijke reacties, Je hapt overal mooi in, volgens mij hebben we hier een 2e Sander gevonden! :P Leuk ook al die gegevens in je profiel, nu ik je vriendin gezien heb snap ik je frustraties, ik leef met je mee. En die tatoo, wees nou eerlijk, niet erg creatief he? ;)
Forsith schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:50:
@Spesh

Dus jouw definitie van socialisten is:

"overal tegenaan schoppen, trollen, bedreigen onder het mom van opkomen voor de zwakkere en zichzelf daardoor moreel superieur voelen en denken dat de regels niet voor hem gelden."

Dacht toch echt dat dit landje kapot gaat aan die rechtse rukkers van jouw soort...(don't get me started)
Ben ik rechts? Dus jou definitie van links is: socialist? Ga eens snel terug naar de basisschool!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 september 2010 20:48]


Door Tweakers user Ahrnuld, dinsdag 14 september 2010 20:46

@Forsith,
Forsith schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:50:
Dacht toch echt dat dit landje kapot gaat aan die rechtse rukkers van jouw soort...(don't get me started)
Als er iets is waar ik dit land aan kapot zie gaan is het een gebrek aan wederzijds afhankelijkheidsbesef van mensen. De negatieve kant van het door de staat mogelijk gemaakte individualisme.

Rechts betekent op dit moment minder overheid, minder overheid betekent minder belasting. Het betekent ook meer wederzijdse afhankelijkheid van de mensen om je heen, vooral in zaken waarbij je je niet meer kunt beroepen op overheidsprogramma's, wetten en rechten.

Links is wat meer gericht op een goed leven in het hier en nu en herverdeling van welvaart, rechts is wat meer gericht op het beter krijgen in de toekomst en meer welvaart creëeren, maar wat dat met de uitingen hierboven te maken heeft ontgaat me.

Op een goede manier met elkaar omgaan willen we eigenlijk allemaal, en een goed idee zou kunnen zijn als links en rechts elkaar accepteren en gaan wat meer gaan doen aan waarheidsvinding in plaats van moddergooien. Niet langer mensen beledigen in reacties op blogposts zou ook wel eens een goed begin kunnen zijn?

Door Tweakers user Knutselwout, dinsdag 14 september 2010 21:58

@BerendBoon - Wat is dat nou voor een demotiverende email? Mensen zoals Spesh, ik en vele anderen doen heel veel moeite om deze soap draaiende te houden. Opeens komt er iemand zoals jij met praatjes als "Niet langer mensen beledigen in reacties op blogposts". Hou daar aub snel mee op zeg!

@Spesh - Waar zijn die fotos van Leipepo waar je het over hebt? Ik kan ze in zijn profiel niet zien of schaamt hij zich zo erg dat die ze al verwijderd heeft?

Door Tweakers user Hakker, dinsdag 14 september 2010 22:47

Sanderev66 en testen.... Sorry maar dat zijn 2 compleet verschillende dimensies en dat het Foxhole81 toch wel heel erg duidelijk gemaakt, maar door blijven beweren dat hij zijn progsels test.

het kan misschien wel zijn dat ie er snel doorheen loopt maar echt een kwartiertje de tijd nemen om echt te testen doet hij niet en dan heeft hij nog het voordeel dat hij zijn programma's echt nog wel in een hele korte tijd goed kan testen.

Ik krijg nog wel eens alpha toegezonden om te testen en dan kalk ik rustig in een uurtje 2 kantjes vol aan bugs, maar zijn het wel programma's die een heel stuk groter zijn. het feit dat 1 persoon in 5 minuten meer bugs kan vinden dan hij in de laatste 5 builds zegt meer dan genoeg.

Door Tweakers user ameesters, woensdag 15 september 2010 09:32

Spesh schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:32:
[...]

Wie is jullie? Ik wijs hem alleen maar op de zwakke plekken in zijn programma. :+ Verder wil ik je net als Knutselwout bedanken voor de vermakelijke reacties, Je hapt overal mooi in, volgens mij hebben we hier een 2e Sander gevonden! :P Leuk ook al die gegevens in je profiel, nu ik je vriendin gezien heb snap ik je frustraties, ik leef met je mee. En die tatoo, wees nou eerlijk, niet erg creatief he? ;)


[...]


Ben ik rechts? Dus jou definitie van links is: socialist? Ga eens snel terug naar de basisschool!
lol, dat je mij vriendin en mij tattoo erbij haald geeft mij alleen maar aan dat je mij geen ongelijk kon geven, hierdoor ga je maar ergens anders tegenaan lopen schoppen....
die tattoo is compleet "free handed" een begrip in de tattoo wereld waarmee je de artiest compleet de vrije hand geeft, creatiever dan dat kan het niet worden!

En tussen mij en mijn vriendin is totaal geen irritatie/frustratie, anders waren we al niet 8 jaar bij elkaar en hadden wij geen dochter gehad!

Dat ik het voor sander op neem is omdat jullie al hebben kunnen ventileren op zijn blog, waarom kan er geen vrede mee genomen worden dat die jongen zijn comments uit heeft gezet? Hij kan dan ook niet meer reageren dus dan heb je toch wat je wilt? en als zijn software bagger is dan stoppen mensen vanzelf met het gebruiken ervan als dat echt zo is dus dan bloed het vanzelf dood!

Wat jullie doen is gewoon ronduit pesten, door blijven treiteren terwijl sander het gevecht allang op gegeven geeft! Maar is dat genoeg? neee, jullie zijn pas tevreden als jullie die jongen compleet aan de internet schandpaal genageld hebben! ronduit zwak om iemand die al op de grond ligt, na te blijven trappen!!! en ja, dan zijn er mensen die opkomen voor onrechtvaardigheid, als ik dat op straat loop en ik zie iemand op de grond liggen die continue getrapt word zou ik ook de helpende hand bieden aan het slachtoffer, dat heeft niks met "de held willen zijn" te maken, dat heet gewoon opkomen voor je mede mens, omdat ik geloof in leven en laten leven...

@prutselbos: ik ben ontzettend trots op mijn vriendin en tattoo, deze staan dus gewoon nog online... waarschijnlijk doelde Spesh op mijn hyves...

[Reactie gewijzigd op woensdag 15 september 2010 09:33]


Door Tweakers user Spesh, woensdag 15 september 2010 09:53

Kijk en nu type je een redelijk normale reactie, dat is wat ik wilde zien! Want dan kan ik je laten zien dat het voor mensen helemaal niet leuk is om de gek te steken met iemand die normaal reageert. Zo bepaal je dus zelf hoe je behandeld word door andere mensen, ga jij agressief reageren zoals Sander doet kan je dat terug verwachten, als jij rustig antwoord geeft zal jij een rustig antwoord terug krijgen. Iets met wie de bal kaatst...

Nu ik dit bereikt heb met jou zal je waarschijnlijk al beter snappen waarom Sander zoveel mensen tegen zich injaagt. Dat is namelijk puur door zijn eigen reacties en niks anders. Het is ook niet mijn doel om Sander kapot te maken maar om hem aan het denken te zetten over zijn eigen reacties hier op mensen die serieus moeite voor hem doen en ze vervolgens een klap in het gezicht geeft. Als Sander daadwerkelijk serieus verder wilt in het programmeren zal hij moeten leren om met kritiek om te gaan want een programma maak je in samenwerking met de klant welke regelmatig zijn ongezouten kritiek zal geven. Als je vervolgens klanten gaat vertellen dat ze ongelijk omdat je je eigen manier beter vind (dus geen argumenten gebruiken) dan sta je weer heel snel op straat.

[Reactie gewijzigd op woensdag 15 september 2010 09:59]


Door Tweakers user Forsith, woensdag 15 september 2010 10:17

@Spesh: Links wordt meestal (zoniet altijd) geassocieerd met socialisme, aangezien de term "sociaal" het eigenlijk al een beetje zegt, dus nee ik ga niet terug naar de basisschool, misschien kan je dat beter zelf doen...

@Berendboon: je hebt totaal gelijk, ik had even een wat mindere dag. En als ik al zie hoe onze (komtie weer) gematigd socialistische staat verder afbreekt en er komen mensen die socialisme nog even wat verder de grond in stampen (á la PVV), dan schiet ik wel is uit mijn slof.

Door Tweakers user Packardhell, woensdag 15 september 2010 10:24

Spesh schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:53:
[...]

Kijk en nu type je een redelijk normale reactie, dat is wat ik wilde zien! Want dan kan ik je laten zien dat het voor mensen helemaal niet leuk is om de gek te steken met iemand die normaal reageert. Zo bepaal je dus zelf hoe je behandeld word door andere mensen, ga jij agressief reageren zoals Sander doet kan je dat terug verwachten, als jij rustig antwoord geeft zal jij een rustig antwoord terug krijgen. Iets met wie de bal kaatst...

Nu ik dit bereikt heb met jou zal je waarschijnlijk al beter snappen waarom Sander zoveel mensen tegen zich injaagt. Dat is namelijk puur door zijn eigen reacties en niks anders. Het is ook niet mijn doel om Sander kapot te maken maar om hem aan het denken te zetten over zijn eigen reacties hier op mensen die serieus moeite voor hem doen en ze vervolgens een klap in het gezicht geeft. Als Sander daadwerkelijk serieus verder wilt in het programmeren zal hij moeten leren om met kritiek om te gaan want een programma maak je in samenwerking met de klant welke regelmatig zijn ongezouten kritiek zal geven. Als je vervolgens klanten gaat vertellen dat ze ongelijk omdat je je eigen manier beter vind (dus geen argumenten gebruiken) dan sta je weer heel snel op straat.
Wat zou jou het interesseren of Sander wel of niet tegen kritiek kan? Ik hoop geen drol, maar jou reactie suggereert helaas wat anders. Als er mensen zijn die daadwerkelijk door reacties van Sander op de kast gaan zitten dan zijn die mensen duidelijk toe een cursus zelfreflectie.
Laat Sander gewoon zijn tooltjes maken en zoek zelf een hobby.

[Reactie gewijzigd op woensdag 15 september 2010 10:25]


Door Tweakers user ChojinZ, woensdag 15 september 2010 10:51

Spesh schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:53:
[...]

Kijk en nu type je een redelijk normale reactie, dat is wat ik wilde zien! Want dan kan ik je laten zien dat het voor mensen helemaal niet leuk is om de gek te steken met iemand die normaal reageert. Zo bepaal je dus zelf hoe je behandeld word door andere mensen, ga jij agressief reageren zoals Sander doet kan je dat terug verwachten, als jij rustig antwoord geeft zal jij een rustig antwoord terug krijgen. Iets met wie de bal kaatst...
Lol, grapjas....

Er is echter 1 groot verschil. Sander speelt niet op de man en wordt ook niet persoonlijk. Dat doe jij wel.
Een discussie voeren over de implementatie van bv. .Net zaken of iemand belachelijk maken vanwege zijn vriendin of uiterlijk is wel even een wezenlijk verschil.
Spesh schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:53:
[...]
Het is ook niet mijn doel om Sander kapot te maken maar om hem aan het denken te zetten over zijn eigen reacties hier op mensen die serieus moeite voor hem doen en ze vervolgens een klap in het gezicht geeft.
Nou, dan kan ik je vertellen dat je behoorlijk hebt gefaald. Jij hebt helemaal niemand aan het denken gezet. Integendeel, je reactie wekken bij Sander (en een hoop andere posters) alleen maar irritatie's op.
Spesh schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:53:
[...]

...dat is wat ik wilde zien...

...Nu ik dit bereikt heb met jou ....

...maar om hem aan het denken te zetten...
Fuck dude... jij hebt wel de behoefte om andere mensen te corrigeren en de les te lezen, is het niet? :X

Door Tweakers user Saffie_time, woensdag 15 september 2010 10:56

Mooi weer een blog die ik niet meer hoef te lezen.
Als je niet het fatsoen kunt hebben andere mensen in hun waarde te laten verdien je mijn klik ook niet!

Door Tweakers user Spesh, woensdag 15 september 2010 11:17

ChojinZ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:51:
[...]

Nou, dan kan ik je vertellen dat je behoorlijk hebt gefaald. Jij hebt helemaal niemand aan het denken gezet. Integendeel, je reactie wekken bij Sander (en een hoop andere posters) alleen maar irritatie's op.
Mooi, dat was precies de bedoeling, irritaties (schrijf je zonder apostrof) is een mooie manier om mensen aan het denken te zetten.

(snap dat het moeilijk te volgen allemaal is voor mensen die nog nooit van psychologie hebben gehoord.)

[Reactie gewijzigd op woensdag 15 september 2010 11:18]


Door Tweakers user RobIII, woensdag 15 september 2010 11:38

Het wordt hier met de dag kanslozer :|

* RobIII verlangt naar de tijd dat TweakBlogs nog een ABO-only feature was...

Door Tweakers user ChojinZ, woensdag 15 september 2010 11:38

Spesh schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:17:
[...]


Mooi, dat was precies de bedoeling, irritaties (schrijf je zonder apostrof) is een mooie manier om mensen aan het denken te zetten.

(snap dat het moeilijk te volgen allemaal is voor mensen die nog nooit van psychologie hebben gehoord.)
Omg... nu maak je jezelf echt belachelijk. :+

Irritaties zullen mensen nooit aan het denken zetten. Sterker nog, irritaties zorgen er juist voor dat mensen blind worden en niet voor rede vatbaar meer zijn.
Hoe kunnen irritaties er nou voor zorgen dat je rationeel gaat denken? 8)7


En dan kan je wel roepen dat het moeilijk te snappen is voor mensen die nooit hebben gehoord van psychologie. Maar aan je reactie te zien snap jij er ook niet veel van... :Y)

[Reactie gewijzigd op woensdag 15 september 2010 11:38]


Door Tweakers user Knutselwout, woensdag 15 september 2010 12:30

leipepo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:32:
[...]


@prutselbos: ik ben ontzettend trots op mijn vriendin en tattoo, deze staan dus gewoon nog online... waarschijnlijk doelde Spesh op mijn hyves...
Woehoe leipepo doet happie happie ergo +1 "prutselbos". Dit is echt te makkelijk jongens. Trouwens het feit dat je op hyves zit zegt mij al genoeg, daar hoef ik die fotos al niet meer voor te zien.

edit: Toch wel lekker dat afzeiken van elkaar, het is eens wat anders dan de andere serieuzere blogs. Mede hierdoor staat deze blog niet voor niks (relatief) zo lang in de top van populaire blogs op tweakers.

[Reactie gewijzigd op woensdag 15 september 2010 12:38]


Door Tweakers user ameesters, woensdag 15 september 2010 15:27

Knutselwout schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:30:
[...]


Woehoe leipepo doet happie happie ergo +1 "prutselbos". Dit is echt te makkelijk jongens. Trouwens het feit dat je op hyves zit zegt mij al genoeg, daar hoef ik die fotos al niet meer voor te zien.

edit: Toch wel lekker dat afzeiken van elkaar, het is eens wat anders dan de andere serieuzere blogs. Mede hierdoor staat deze blog niet voor niks (relatief) zo lang in de top van populaire blogs op tweakers.
LOL: http://knutselwout.hyves.nl/

Door Tweakers user Knutselwout, woensdag 15 september 2010 16:13

@leipepo - Wow dat is ff een epic fail van mijn kant. Ik had niet gedacht dat je het na zou kijken...... owkee vooruit dan +1 leipepo, het mes snijdt immers aan twee kanten.

[Reactie gewijzigd op woensdag 15 september 2010 16:19]


Door Tweakers user CodeCaster, donderdag 16 september 2010 00:18

RobIII schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:38:
Het wordt hier met de dag kanslozer :|

* RobIII verlangt naar de tijd dat TweakBlogs nog een ABO-only feature was...
Als je door de kansloosheid van sommige reacties heen kijkt kun je wel de wens voor blogs met meer inhoud ontwaren.

Ik ben bezig met twee blogs, één over ontwikkelingen op programmeergebied en een over beveiliging, maar ben bang dat ik zelf nog niet precies weet wat ik erin wil zetten. Hierdoor komt er te veel informatie in, want verhalen die meer dan twee minuten kosten om te lezen worden per definitie niet interessant gevonden, en om er nou een serie van te maken vereist weer een heel andere insteek (en meer onderzoek).

Twijfels twijfels.

Bovenstaand bericht nuchter herlezend realiseer ik me wel dat ik trachtte te fraseren dat mijn blogs wel inhoud hebben. Ik moest lachen.

[Reactie gewijzigd op donderdag 16 september 2010 12:52]


Door Tweakers user Kerberos84, donderdag 16 september 2010 13:49

Knutselwout schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:13:
@leipepo - Wow dat is ff een epic fail van mijn kant. Ik had niet gedacht dat je het na zou kijken...... owkee vooruit dan +1 leipepo, het mes snijdt immers aan twee kanten.
Busted... Leuk :) (toch vreemd dat Hyves in NL popu is, en in BE totaal niet...)

Reageren is niet meer mogelijk